Jakie marki motocykli są najchętniej kupowane przez polskich klientów? Dowiecie się tego z zestawienia 10 najpopularniejszych marek z tego segmentu.
881 – tyle motocykli sprzedano w ubiegłym roku w Polsce. To wynik aż o 40 egzemplarzy lepszy niż w 2018, co dobitnie pokazuje, że Polacy coraz bardziej przekonują się do jednośladów. 640 sztuk pochodziło z fabryk 10 marek – między innymi Yamaha, BMW czy dotąd nieznanego szerzej Bartona.
10. Harley-Davidson
Najbardziej kultowa marka motocykli w zeszłym roku uplasowała się na dziesiątym miejscu listy najchętniej kupowanych. Stało się tak nawet mimo stosunkowo wysokich cen – najdroższe motocykle Harley-Davidson na Allegro kosztują nawet ponad 100 tysięcy złotych. Jak widać, dla wielu bikerów taka cena nie okazała się zbyt wygórowana.
9. Zipp
Na dziewiątej pozycji znajdziemy zaś znaną przede wszystkim z lekkich motocykli dostępnych w przystępnych cenach – Zipp. W jej ofercie są zarówno jednoślady zaprojektowane z szacunkiem dla motocyklowych tradycji, jak i nowszych stylów takich jak Enduro. Za najtańsze modele zapłacimy już niespełna 6 tysięcy złotych.
8. KTM
Ósme miejsce należy do marki dobrze znanej wszystkim miłośnikom off-roadowej jazdy. KTM to firma produkująca przede wszystkim motocykle enduro, motocross i freeride, choć w jej ofercie znajdziemy również modele szosowe. Producent od niedawna stawia też na napędy elektryczne, oferując dwa jednoślady – dla dorosłych oraz nastolatków. Ceny zaczynają się od około 30 tysięcy.
7. Suzuki
Japońska niezawodność, szeroki wybór motocykli sportowych, turystycznych i skuterów oraz ciekawy design uczyniły z Suzuki jedną z najbardziej znanych marek w tym segmencie rynku. Mimo że Japończycy w ostatnich latach skupili się przede wszystkim na dalekowschodnich rynkach i małolitrażowych silnikach, to nawet na Starym Kontynencie w kategorii większych jednostek ich marka radzi sobie naprawdę dobrze.
6. Barton
Na szóstym miejscu uplasowała się marka z największym wzrostem sprzedaży (ponad 60 procent) w porównaniu z poprzednim rokiem – Barton. Jeszcze w 2018 „tylko” 511 jednośladów tej firmy znalazło w naszym kraju nabywców, podczas gdy w 2019 wynik ten wzrósł do 832. Do niedawna nieznana szerzej marka wyrasta na lidera segmentu budżetowych jednośladów – głównie dzięki niskim, zaczynającym się już od niecałych 4 tysięcy złotych, cenom.
5. Junak
Reaktywacja kultowej marki z czasów PRL zakończyła się pełnym sukcesem. Nowoczesne projekty często nawiązujące do klasycznych rozwiązań, sentyment, którym wielu Polaków darzy stare Junaki oraz bardzo korzystny stosunek ceny do jakości (można kupić je za mniej niż 10 tysięcy złotych) nie mogły przynieść innego efektu.
4. BMW
Uwielbiamy niemiecką motoryzację i darzymy ją ogromnym zaufaniem. Nic więc dziwnego, że najważniejszy jej reprezentant w segmencie motocykli uplasował się na wysokim, czwartym miejscu.
3. Romet
Kolejny przykład udanej reaktywacji słynnej polskiej marki z czasów minionego ustroju. Motocykle Romet swój spektakularny sukces zawdzięczają na pewno tym samym czynnikom co Junak – nostalgii, ciekawym projektom oraz przystępnym cenom.
2. Honda
Japońskie motocykle to synonim niezawodności, bezkompromisowych osiągów i świetnego designu. Nic więc dziwnego, że dwa miejsca na podium przypadły markom z Kraju Kwitnącej Wiśni. Na drugim, z wynikiem 2 tysięcy egzemplarzy (o ponad 500 więcej niż w poprzednim roku) uplasowała się Honda.
1. Yamaha
Motocykle Yamaha – sportowe, terenowe i turystyczne – cieszą się popularnością nie tylko wśród „zwykłych” użytkowników, ale też w świecie profesjonalnego motosportu, od lat wyraźnie zaznaczając swoją obecność w MotoGP i WSBK. Dominują też na polskich drogach.