Pierścienie tłoka

Pierścienie tłoka – czym są i na czym polega ich działanie?

Pierścienie tłoka spełniają bardzo ważną funkcję w pracy spalinowego silnika tłokowego. Te elementy znajdują się wewnątrz cylindrów w motocyklach i odpowiadają m.in. za uszczelnienie komory spalania (pierścienie uszczelniające), a także przekazywanie ciepła z tłoka do cylindra i kontrolowanie zużycia oleju (pierścienie zgarniające). Pierścienie tłokowe komresyjno-zgarniające mają za zadanie zatrzymać gazy, które przedostały się przez pierścień uszczelniający, a także zgarnąć nadmiar oleju z gładzi cylindra. Pierścienie tłoka najczęściej są wykonane z żeliwa ciągliwego lub szarego sferoidalnego. Dla zapewnienia lepszych właściwości użytkowych pokrywa się je specjalnymi powłokami: chromową, z azotku chromu, dwusiarczku molibdenu lub węgla diamentopodobnego. Aby dobrze wypełniać swoje funkcje, pierścienie muszą mieć odpowiednią budowę. Tego typu element powinien mieć szczelinę umożliwiającą łatwy i szybki montaż na cylindrze.

 

Jak założyć pierścienie na tłok krok po kroku? 

Zastanawiasz się, jak założyć pierścienie na tłok? W pierwszej kolejności należy usunąć stare elementy. Przed zainstalowaniem nowych pierścieni, dokładnie wyczyść używany tłok z pokrywającego go brudu (warto pozbyć się zanieczyszczeń także z rowków pierścieniowych), następnie dokładnie oczyść otwory odprowadzające olej. Zwróć uwagę na to, czy ściany rowków, czyli powierzchnie uszczelniające, nie mają zadrapań i uszkodzeń, które mogłyby spowodować wyciek oleju, zwiększenie jego spalania, a nawet dymienie.

Bardzo ważna jest także kolejność montażu. Najpierw należy zamontować pierścień zgarniający olej, następnie drugi pierścień uszczelniający, a na samym końcu pierwszy pierścień uszczelniający. Zakładanie pierścieni na tłok powinno odbywać się przy wykorzystaniu specjalnych szczypiec do pierścieni tłokowych. Ręcznie naciąganie pierścienia na tłok może skończyć się jego złamaniem lub też skaleczeniem dłoni. Używanie nieodpowiednich narzędzi nie jest wskazane z uwagi na możliwość uszkodzenia tłoka czy gładzi cylindra. 

Duże znaczenie mają oznaczenia pierścieni. Napis Top” oznacza, że ta konkretna strona elementu powinna być skierowana ku górze, w stronę komory spalania.

Ustawienie pierścieni na tłoku, musi być wykonane precyzyjnie. Wszystkie zamki tłoka powinny być obrócone względem siebie o 120 stopni. Po zamontowaniu pierścienie powinny swobodnie obracać się w rowkach pierścieniowych. To bardzo ważne dla prawidłowego działania tłoka, a także całego cylindra. 

Chcesz wymienić pierścienie tłoka na nowe z powodu awarii lub złego stanu technicznego? Te elementy znajdziesz w ofercie sklepu internetowego Mieloch.pl z siedzibą w Poznaniu.

Pierścienie tłoka – zamów z dostawą na Mieloch.pl

Asortyment sklepu internetowego Mieloch.pl obejmuje pierścienie tłoka renomowanej marki Malossi, które pasują do cylindrów z serii Sport 70cc i wielu innych. W ofercie dostępne są także pierścienie dedykowane pojazdom innych marek. Jeśli masz problem z wyborem odpowiedniego produktu lub potrzebujesz pomocy z zamontowaniem pierścieni tłoka – skontaktuj się z konsultantami sklepu.

Oferowane produkty są fabrycznie zapakowane i objęte gwarancją producenta. Dzięki temu masz pewność, że zamawiasz towar pochodzący z oficjalnej dystrybucji. Pierścienie tłoka to jedne z najważniejszych elementów silnika, dlatego złóż już dzisiaj zamówienie na Mieloch.pl i ciesz się bezpieczną jazdą w każdych warunkach. 

Leave A Comment